A Review Of دندانپزشک

Wiki Article

پرکننده ترکیبی حاوی ذرات با اندازه‌های مختلف هستند که ۷۵–۸۵٪ وزن کامپوزیت را تشکیل می‌دهند. در واقع این دسته از پرکننده‌ها به این منظور طراحی شدند که همه خواص مطلوب پرکننده‌های سایز ماکرو و میکرو را با هم داشته باشند.

به یاد داشته باشید که ارتودنسی یک درمان اساسی است ولی کامپوزیت یک روکش است.

هنگامی که اباتمنت سفارشی لازم باشد، باید بین کوپینگ قالب گیری به روش باز یا بسته انتخاب شود.

مثل لذت نبردن از غذایی که میل می کنید یا ممکن است هنگام حرف زدن دندان مصنوعی از لثه ها جدا شود.

در اواخر دهه ۱۹۶۰، رزین‌های کامپوزیتی به عنوان جایگزینی برای سیلیکات‌ها و رزین‌های غیرمجاز معرفی شدند که اغلب توسط پزشکان در آن زمان مورد استفاده قرار می‌گرفت. رزین‌های کامپوزیتی ویژگی‌های برتر را نشان می‌دهند که خواص مکانیکی آن‌ها نسبت به سیلیکات‌ها و رزین‌های غیرمستقیم بهتر است.

بسته به اینکه کدامیک از این پروتزها ساخته شود، قیمت آن متفاوت خواهد بود. پروتز متحرک از نوع ثابت کم هزینه تر است.

اگر دندانها سالم باشند طبق قانون وزارت بهداشت more info کشیدن آنها ممنوع است. همچنین برای دندانهایی که دچار پوسیدگی شده اند بهتر است ترمیم و درمان صورت گیرد در مرحله آخر اگر درمان جواب نداد دستور به کشیدن آن داده می شود.

ایمپلنت دندان ( درون کاشت دندانی ) یک استوانه ای از جنس تیتانیوم است که با تاج یا روکش که به صورت پروتز دندانی می باشد . در استخوان فک قرار داده شده و جایگزین دندان از دست رفته می شود .

در ابتدا مهم ترین گزینه برای موفقیت در کاشت ایمپلنت دندان، سلامت جسمی و روحی فرد و عدم ابتلای وی به بیماری های حاد است.

با مقایسه عکس قبل و بعد کامپوزیت نمی‌توان تأثیر آن در زیبایی و سلامت دندان را انکار کرد.

کامپوزیت برای دندان‌های کج مزیت‌های بسیار زیادی دارد. ترکیبات کامپوزیتی نسبت به متریال فلزی انعطاف‌پذیری بیشتری دارند و ازاین‌رو می‌توان از آنها برای انواع وسیع‌تری از ترمیم‌های دندانی استفاده کرد. ونیر کامپوزیت برای پرکردن حفره‌های ایجاد شده در دندان‌های بسیار حساس گزینه‌ای بسیار بهتر است.

اگر متخصص بخواهد در یک ربع قوس دندانی سه یا چند ایمپلنت را به هم وصل کند، آماده سازی برای موازی کردن کار پر چالشی است.

استفاده از روش تری باز نسبت به تری بسته، از خطاهای پزشکی در سر هم کردن مجدد کوپینگ و آنالوگ ایمپلنت دندان به قالب جلوگیری می کند.

در بسیاری از موارد دندانپزشک می تواند انواع مختلفی از آرام بخش هارا به بیمار تزریق کند تا سطح اضطراب و درد را در بدن او تعدیل کند.

Report this wiki page